26 maart 2013

Citroen-yoghurtcake

Vijf over vier, maandagmiddag. met keelpijn op de bank, beetje lamlendig zappen. Op 24kitchen maakt Donna Hay een fijne cake, met ingredienten die ik volgens mij in huis heb. Ha, mijn stemming stijgt gelijk. Eens even verzamelen en kijken... Meteen de oven maar voorverwarmen op 180 graden C.

Meng 3/4 cup neutrale olie met twee eieren. Voeg het rasp van 1 citroen en twee eetlepels citroensap toe, samen met 1 3/4 cup kristalsuiker, 1 cup yoghurt, roer alles door met een garde. Voeg 2 cups zelfrijzend bakmeel toe en roer door. Giet in een beboterde (tulband)vorm en bak ca. 35 minuten. Bestrijk direct met een mengsel van 3/4 cup kristalsuiker en 1/4 cup citroensap. Het glazuur droogt direct op en vormt een krokant laagje van zoet en zuur. Warm serveren. Om half zes als toetje bijvoorbeeld...

1 opmerking:

Annek zei

Hoe kan het toch? Dat je altijd alles in huis hebt? Ik kan alleen die 2 eieren bij mij vinden. Ziet er weer heerlijk uit trouwens. Geniet er van!