02 december 2012

Hij komt, hij komt ...

Beste Sint,

Het is hetzelfde liedje ieder jaar,
ik ploeter wat op mijn gedichten
en knutsel ook met lijm en schaar
een geinige surprise in elkaar,
daar wil ik best wat denkwerk voor verrichten.

Hoezeer ik mij ook voorneem elke keer,
als ik mij op een plan zit te bezinnen:
het wordt nu eens geen knoeiboel meer,
ik ga met veel beleid te werk dit keer
en dit jaar zal ik echt op tijd beginnen

toch ligt het haasten al weer op de loer
de tijd, hij haalt me telkens wel weer in
ik plak mezelf met spuitlijm aan de keukenvloer
de snippers komen al tot aan mijn kin
maar wat heb ik het naar mijn zin!

 



2 opmerkingen:

Jan Mark zei

Met open mond zit ik te kijken naar wat je hebt geschreven,
ik doe zelf altijd maar wat
hier wat geleend, daar wat gejat,
maar jij bent altijd origineel gebleven.

Anoniem zei

De Sint zegt jou, o lieve meid
Jouw gedicht heeft kwaliteit
Het wordt tijd dat de wereld erkent:
Jij bent echt een dichtttalent.
Al plakt je voet soms aan de vloer
Jouw gedichten zijn zooooo stoer! ;-)